CENTRUM TERAPII PAREO - KRAKÓW

Konsultacja obejmuje dwa spotkania – w czasie pierwszego z nich logopeda przeprowadza wywiad z rodzicem/opiekunem. Celem wywiadu jest zgromadzenie informacji na temat trudności dziecka, a także jego rozwoju. Podczas drugiego spotkania logopeda spotyka się z dzieckiem. W trakcie aktywności swobodnej i kierowanej ocenia umiejętności komunikacyjne, sprawdza poziom rozumienia i nadawania mowy oraz zasób słownictwa, dokonuje oceny sprawności narządów artykulacyjnych, funkcji prymarnych (oddychanie, połykanie, pozycja spoczynkowa warg i języka) oraz artykulacji poszczególnych głosek. Po obserwacji dziecka logopeda omawia z rodzicem wnioski ze spotkania, daje ewentualne zalecenia do pracy w domu oraz wskazania do podjęcia terapii logopedycznej.

Procesem konsultacyjnym obejmujemy dzieci:

  • z wadami wymowy
  • wymagające ćwiczeń miofunkcjonalnych (np. w trakcie leczenia ortodontycznego lub chirurgicznego, z zaburzonymi funkcjami prymarnymi)
  • z opóźnionym rozwojem mowy
  • z całościowymi zaburzeniami rozwoju (autyzmem, zespołem Aspergera)
  • z zespołami genetycznymi
  • z niedokształceniem mowy o typie afazji
  • z oligofazją