CENTRUM TERAPII PAREO - KRAKÓW
Jestem absolwentem Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie na kierunku psychologia, specjalności psychologia kliniczna i neuropsychologia. Ukończyłem również studia podyplomowe z zakresu przygotowania pedagogicznego. Dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobyłem podczas wolontariatu w PSONI Koło w Tomaszowie Lubelskim, turnusów terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz podczas codziennej pracy w Samorządowym Przedszkolu nr 122 w Krakowie z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych (głównie z ASD). W ramach tych zobowiązań miałem okazję prowadzić terapię indywidualną i grupową, trening funkcji poznawczych, trening umiejętności społecznych, a także zajęcia z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Udzielałem wsparcia emocjonalnego i metodycznego, prowadząc konsultacje i warsztaty dla rodziców, a także zajęcia instruktażowe. Staram się stale podnosić swoje kompetencje terapeutyczne i diagnostyczne, czego dowodzą liczne przebyte i planowane szkolenia oraz udział w wielu konferencjach i sympozjach naukowych z zakresu terapii dzieci i młodzieży. Aktualnie pełnię funkcję psychologa przedszkolnego, łącząc funkcje diagnosty i terapeuty oraz oferuję prywatną pomoc psychologiczną. W pracy bliskie jest mi korzystanie z dobroci Stosowanej Analizy Zachowania, bajkoterapii, a przede wszystkim – terapii przez zabawę. Posiłkuję się komunikacją alternatywną i wspomagającą, a także – jako gitarzysta i skrzypek – przemycam elementy muzykoterapii.

Ważniejsze kursy i szkolenia:

  • Szkolenie KIDS’ SKILLS – Dam radę! i Jestem z Ciebie dumny!
  • Gotowość szkolna i budowanie podwalin pod motywację do nauki u dzieci przedszkolnych;
  • Dziecko wysoko wrażliwe i jego funkcjonowanie w grupie rówieśniczej;
  • Włączanie osób w spektrum autyzmu w życie społeczne;
  • Techniki radzenia sobie ze złością u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym;
  • AAC w przedszkolu i szkole – wspieranie rozwoju i funkcjonowania osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi;
  • Moje dziecko nie chce jeść! Jak wspierać dziecko w spektrum autyzmu w kształtowaniu popranych nawyków żywieniowych;
  • Pozytywny nurt Stosowanej Analizy Zachowania;
  • Metody pracy z dzieckiem 2- i 3-letnim;
  • Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka z ASD w podejściu niedyrektywnym;
  • Obserwacja diagnostyczna dziecka;
  • Jak pomóc dziecku pokonać niepowodzenia w nauce matematyki?;
  • Diagnoza rozwoju dziecka w wieku żłobkowym i przedszkolnym;
  • Proces adaptacji dziecka do przedszkola;
  • Jak ustalać granice i reguły w codziennym życiu małego dziecka z ASD;
  • Terapia Małego Dziecka z ASD;
  • Specyfika wsparcia dziecka z autyzmem w przedszkolu i szkole;
  • Autyzm – Terapia dzieci powyżej 5. roku życia. Propozycje wsparcia Dziecka i Rodziny;
  • Mowa czy Rozmowa? Aktywności kształtujące komunikację werbalną;
  • Powtórzenia do mówienia;
  • Złość i agresja u dzieci w spektrum autyzmu;
  • Autyzm a dysleksja w dzieciństwie i dorosłości;
  • AAC w autyzmie;

Wystąpienia na konferencjach:

Góra, K. Ł., Mucha, A. (2023). Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z ASD i jego rodziny w budowaniu wspólnego pola uwagi z wykorzystaniem technik Stosowanej Analizy Zachowania oraz Programu Attention Autism.

W pracy bliskie jest mi korzystanie z dobroci Stosowanej Analizy Zachowania, bajkoterapii, a przede wszystkim – terapii przez zabawę. Posiłkuję się komunikacją alternatywną i wspomagającą, a także – jako gitarzysta i skrzypek – przemycam elementy muzykoterapii.

Neurologopedkaa, filolożka polska, providerka metody Neuroflow ATS

Opinie pacjentów